第一次接觸到Papa Roach是高中的時候

一開始覺得他們的音樂很特別,很振奮人心

而事實上也就是這種類型

這次要介紹的這首歌是一首探討人生的歌

聽起來實在是老生長談,但不得不說他們所談述的詞與真的讓人感同身受

人生中充滿了絕望,但仍然不願認輸

我想這才是音樂所要表達的重點

 

而在翻譯這首歌時一直對於lifeline這個字無法做出貼切的詞彙

所以最後只好原譯的翻為"救生索"

不知道還有沒有更好的說法呢?

 

一開始的刷chord真的很帥,MV也是不停地奔跑

最後一起大喊"I'm never gonna fade away!"吧

 

 

 

"Lifeline"

When I was a boy, I didn't care about a thing
當我還年少時總是桀驁不馴

It was me and this world and a broken dream
認為這個世界只剩下我和破碎的夢

I was blaming myself, for all that was going wrong
我為了那些不順心的事而責怪著自己

I was way out there on the wrong side of town
我走在背對家園的路上

And the ones that I loved I started pushing 'em out
將那些曾經愛過的人狠狠推開

Then I realised
我終於意識到

That it was all my fault
這一切都是我的錯

[Chorus]
I've been looking for a lifeline
我不斷地在尋找著救生索

For what seems like a lifetime
像是我人生的目的

I'm drowning in the pain
我溺斃在痛苦之中

Breaking down again
再一次地墜落

Looking for a lifeline
尋找著救生索

So I put out my hand
我伸出了手

And I asked for some help
想要一點點的救助

We tore down the walls I built around myself
我們推倒了這道防護再將自己封閉起來

I was struck by the light
光亮重擊了我

And I fell to the ground
使我跌落回現實

I've been looking for a lifeline
我不斷地在尋找著救生索

For what seems like a lifetime
像是我人生的目的

I'm drowning in the pain
我溺斃在痛苦之中

Breaking down again
再一次地墜落

Looking for a lifeline
尋找著救生索

Is there anybody out there?
有人在這裡嗎?

Can you pull me from this ocean of despair?
可以把我從這絕望的深淵中救出來嗎?

I'm drowning in the pain
我溺斃在痛苦之中

Breaking down again
再一次地墜落

Looking for a lifeline
尋找著救生索

You know a heart of gold, won't take you all the way
你知道堅毅的心是無法輕易動搖的

And in a world so cold, It's hard to keep the faith
而這世界是如此地冷漠,讓人難以保持信念

I'm never gonna fade away!
但我絕對不會認輸的!

Yeah!

I've been looking for a lifeline
我不斷地在尋找著救生索

For what seems like a lifetime
像是我人生的目的

I'm drowning in the pain
我溺斃在痛苦之中

Breaking down again
再一次地墜落

Looking for a lifeline
尋找著救生索

Is there anybody out there?
有人在這裡嗎?

Can you pull me from this ocean of despair?
可以把我從這絕望的深淵中救出來嗎?

I'm drowning in the pain
我溺斃在痛苦之中

Breaking down again
再一次地墜落

Looking for a lifeline
尋找著救生索

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rex T. J Lu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()