close

對我來說Simple Plan一直是高中玩團回憶的表率

雖然有一度因為憤世嫉俗的自己批評他們太流行

但久了就還是會發現其價值所在

 

來分享一首我非常喜歡的歌

不管是它的編曲還是旋律都非常完整

最重要的是當我第一次看到歌詞時

我震驚了

他們總是用最簡單的詞語,來表達出最貼切的人生

讓我每次聽到都不禁地大喊:"Is everybody going crazy?"

 

 

 

"Crazy"

Tell me what's wrong with society

告訴我這個社會出了什麼問題

When everywhere I look, I see

這樣的場景無所不在

Young girls dying to be on TV

少女們拼了命地想上電視

They won't stop till they've reached their dreams

不達到她們的夢想絕對不會放棄

Diet pills, surgery

減肥藥,整形手術

Photoshopped pictures in magazines

雜誌上特效處理的照片

Telling them how they should be

控制著他們應該怎麼做

It doesn't make sense to me

這一切怪透了!

Is everybody going crazy?

是不是每個人都瘋了?

Is anybody gonna save me?

誰要來救救我?

Can anybody tell me what's going on?

有誰可以告訴我到底怎麼了?

Tell me what's going on?

告訴我到底怎麼了?

If you open your eyes

如果你睜大雙眼

You'll see that something is wrong

你會發現這一切錯得離譜

I guess things are not how they used to be

我想事情已經不像從前那樣了

There's no more normal families

越來越少正常的家庭

Parents act like enemies

父母們就像敵人一樣

Making kids feel like it's World War III

讓小孩感到每天都是第三次世界大戰

No one cares, no one's there

沒有人在關心,沒有人理會

I guess we're all just too damn busy

我想我們都只是他媽的太忙了

And money's our first priority

金錢變成我們首要的目標

It doesn't make sense to me

這一切怪透了!

Is everybody going crazy?

是不是每個人都瘋了?

Is anybody gonna save me?

誰要來救救我?

Can anybody tell me what's going on?

有誰可以告訴我到底怎麼了?

Tell me what's going on?

告訴我到底怎麼了?

If you open your eyes

如果你睜大雙眼

You'll see that something is wrong

你會發現這一切錯得離譜

Is everybody going crazy?

是不是每個人都瘋了?

Is everybody going crazy?

是不是每個人都瘋了?

Tell me what's wrong with society

告訴我這社會出了什麼問題

When everywhere I look I see

這樣的場景無所不在

Rich guys driving big SUVs while kids are starving in the streets

當小孩子在街頭挨餓時,有錢人開著豪華休旅車

No one cares

沒有人在關心

No one likes to share

沒有人願意分享

I guess life's unfair

我想人生就是如此不公平

Is everybody going crazy?

是不是每個人都瘋了?

Is anybody gonna save me?

誰要來救救我?

Can anybody tell me what's going on?

有誰可以告訴我到底怎麼了?

Tell me what's going on?

告訴我到底怎麼了?

If you open your eyes

如果你睜大雙眼

You'll see that something is wrong

你會發現這一切錯得離譜

Is everybody going crazy?

是不是每個人都瘋了?

Is anybody gonna save me?

誰要來救救我?

Can anybody tell me what's going on?

有誰可以告訴我到底怎麼了?

Tell me what's going on?

告訴我到底怎麼了?

If you open your eyes

如果你睜大雙眼

You'll see that something is wrong

你會發現這一切錯得離譜

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rex T. J Lu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()